publicitate

Fructele si legumele proaspete sunt pionii principali ai unei diete sanatoase. Sunt pline de vitamine, minerale si antioxdianti. Consumul regulat de fructe si legume ajuta la prevenirea multor boli si este asociat cu o viata mai lunga.

Dar exista vreo diferenta intre legumele si fructele proaspete si cele congelate? Continutul de nutrienti este diferit? Daca da care alimente sunt mai bune? Raspundem acum la aceasta intrebare.

Fructe si legume proaspete

publicitate

Majoritatea fructelor si legumelor proaspete sunt recoltate inainte sa se coaca complet. Asa ca au timp sa ajunga proaspete pe rafturile magazinelor. Din pacate, ele pot pierde nutrienti si vitamine valoroase prin transport si depozitare. Chiar si cat stau in casele noastre, pot pierde nutrienti.

Poate dura cateva zile sau saptamani sau, in unele cazuri, cateva luni, intre recoltarea si transportarea in centrele de distributie sau magazine. In acest timp, fructele si legumele sunt pastrate intr-un mediu controlat cu racire adecvata si instructiuni speciale de manipulare.

Apoi, petrec 1-3 zile suplimentare pe rafturile magazinelor si dupa cumparare, in bucatarie, pana la o saptamana inainte de a fi consumate.

Fructe si legume congelate

Fructele si legumele care trebuie inghetate sunt culese atunci cand sunt in totalitate coapte, adica au un continut maxim de nutrienti. Dupa ce sunt culese, legumele sunt spalate, taiate, oparite, congelate si ambalate.

In cazul fructelor, oparirea este adesea omisa, deoarece acest proces ar modifica semnificativ consistenta fructelor. De asemenea, alimentele congelate isi pierd continutul de vitamine.

Unele vitamine si compusi antioxidanti incep sa se piarda imediat. In cazul legumelor proaspat culese, nivelurile de vitamina C incep sa scada, iar acest proces continua in timpul depozitarii. De exemplu, in cazul boabelor verzi, continutul de vitamina C poate fi redus cu pana la 51% in 24-48 de ore de la recoltare.

Alimente proaspete sau congelate? Ce ar trebui sa alegi?

Diferite studii stiintifice care au comparat continutul de nutrienti ai alimentelor proaspete si congelate au obtinut rezultate diferite. Acest lucru s-a intamplat deoarece nivelul de vitamine si alti nutrienti este influentat de multi factori: timpul de depozitare, metoda de procesare sau chiar metodele de masurare utilizare in cercetare.

Cu toate acestea, nu exista nicio diferenta semnificativa in continutul de nutrienti intre fructele si legumele proaspete si cele congelate. Prin congelare se pastreaza vitaminele, mineralele si fibrele importante.

Totusi, cel mai bine ar fi sa consumam legumele si fructele proaspat culese. Dar daca achizitionezi fructe si legume de la magazin nu trebuie sa-ti faci griji pentru vitaminele pierdute. Cel mai bine este sa adopti o dieta variata.

publicitate