publicitate

Multi oameni investesc foarte mult in mentinerea pielii sanatoase, cu aspect tineresc: produse hidratante si de curatare, masti faciale…toate pentru a pastra pielea stralucitoare si sanatoasa.

Dar pielea sanatoasa nu are nevoie neaparat de creme si sapunuri pretioase – trebuie doar sa urmaresti ce pui in intestinul tau.

Mancand prea mult zahar sau alimente grase, vei incepe sa te simti balonat si plin, dar probabil ca vei observa un impact asupra pielii tale – eruptii, uscaciune, senzatie de mancarime sau o culoare nesanatoasa. Afectiunile pielii, cum ar fi rozaceea sau acneea pot fi un semn ca in intestinul tau se intampla ceva mai grav.

publicitate

Restaurarea si mentinerea sanatatii intestinului

Multi oameni considera ca simptomele ca balonarea si gazele sunt “normale”, dar este mai greu sa le ignori atunci cand simptomele unei disfunctii ale intestinului se manifesta pe piele.

Din fericire, restaurarea si mentinerea unui intestin sanatos sunt, relativ, usor de facut.

Diversifica-ti dieta

Cei cu adevarat ambitiosi pot face teste de alergii alimentare, incepand cu o dieta de eliminare si adaugand incet alimente specifice inapoi pentru a vedea daca au vreo reactie – dar majoritatea oamenilor pot consuma multa apa si alimente care sunt naturale antiinflamatorii, precum turmericul.

Mananca mancare adevarata

O multime de legume, cereale integrale, cum ar fi quinoa, proteine slabe si grasimi sanatoase, care pot proveni din peste prins in salbaticie, vita hranita cu iarba, ulei de nuca de cocos si avocado. Fructele si legumele ofera multe vitamine, minerale si antioxidanti.

Adauga mai multe probiotice

Probioticele sunt esentiale pentru legatura dintre intestinul sanatos si pielea sanatoasa. De asemenea, s-a dovedit ca probioticele orale reduc inflamatia pielii.

Probioticele pot fi gasite in alimente fermentate, cum ar fi iaurt, varza murata si tofu. Daca doresti sa promovezi cresterea bacteriilor intestinale sanatoase, aceste alimente iti vor fi de ajutor.

Redu nivelul de stres

Ultimul obstacol principal pentru un intestin mai sanatos si o piele cu un aspect mai radiant este stresul. Stresul afecteaza fiecare sistem din corp, iar hormonii de stres, cum ar fi adrenalina si cortizolul pot provoca ravagii pe pielea ta.

Pentru a reduce nivelul de stres, incearca exercitii de reducere a stresului bazate pe atentie – meditatii zilnice. Pana la urma, frumusetea nu se refera doar la aspectul pielii – implica fiecare sistem din corp, de la piele pana la intestin.

publicitate