11 moduri de servire al oului

Ad Blocker Detected

Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker.

Te poti plictisi foarte repede de oua daca nu stii cum sa le prepari. Aici gasiti cateva retete de baza pentru a servi oul, intr-un mod sanatos si foarte gustos.

Continand în principal proteina și grăsimi, ouale nu sunt cele mai ușor de digerat alimente, dar dacă consumati pâine din cereale împreuna cu oul, nu ar trebui să fie nici o problemă.

Aceste metode de preparare sunt doar un început, ele nu reprezintă o lista completă. Este mult mai amuzant sa explorezi retete variate și sa încerci sa dezvolti singur metode noi de preparare al oului.

Oua scrob

Scrobul este usor, dar ramaneti surprinsi sa aflati cati oameni il fac gresit. Iata un sfat ca sa faceti scrobul mai pufos: amestecati oul intr-un bol impreuna cu lapte sau putina smantana. Puneti sare dupa gust si apoi continutul intr-o tigaie si amestecati cu o spatula in timp ce se prajeste.

omleta scrob

Oua prajit

Cu ouale ochi aveti o multime de optiuni. Prajite usor, mediu sau foarte prajite, cu galbenusul moale sau tare. Unii prefera galbenusul moale in timp ce altii nu suporta oul daca galbenusul nu este foarte gatit. Scrobul si ochiurile nu sunt atat de nesanatoase pe cat credeti, mai ales daca aveti o tigaie de calitate si folositi foarte putin ulei.

 

Oul fiert

Ouale fierte sunt foarte simple. Le fierbeti pana cand se intaresc, adaugati putina sare si aveti o masa sanatoasa si plina de proteine. Ouale fierte mai usor este in functie de gusturi, iar unii oameni il prefera doar asa.

 

Oul posat

Oul posat implica gatirea unui ou intr-un vartej de apa clocotita amestecata cu otet de malt. Este destul de complicat si poti strica oul daca nu il faci corect, dar este un deliciu cand pui un ou posat pe o felie de paine prajita dimineata.

Oul stins

Iata o metoda interesanta: Inganditi-va la un ou stins ca la un ou prajit, dar puteti sa turnati putin ulei peste el in timp ce se prajeste. Puteti sa adaugati si apa in tigaie pentru a crea aburi in care sa faceti oul.

Oua soia

Nu, nu este o alternativa pentru vegetarieni, ci oua fierte cu aroma sarata a sosului de soia. Fierbeti oul dupa gust, raciti-l in apa rece, apoi decojiti-l si apoi incalziti oul in sosul soia intr-o tigaie mare. Lasati sosul sa spumege putin, reduceti focul la mediu si invarteti oul in tigaie pana cand prinde o crusta maronie. Lasati oul sa se raceasca si aveti un ou fiert la care nu aveti nevoie de sare.

 

Oul copt

Oamenii asociaza prepararea oului cu tigaile si oale, dar puteti gati oul si in cuptor. Coacerea oului poate nu prea are sens, dar face o combinatie buna cu ingrediente precum ciuperci, rosii, ardei si alte vegetale.

Timpul de gatide repinde de temperatura cuptorului: 177 grade C (cuptor cald) – 10-15 minute sau 204C (cuptor incins) – 8-10 minute

Omleta

Pentru cei ce prefera un mic dejun mai usor, nimic nu este mai delicios decat o omleta. Prin amestecarea oului cu lapte si turnarea in tigaie, obtineti o textura pufoasa.

Omleta tofu

Cea mai interesanta chestie legata de tofu este ca poate substitui aproape orice. Folosind putina branza de vaca fara grasimi, tofu si pudra de usturoi sau curry puteti obtine obtine o omleta foarte delicioasa.

Pastele cu ou

Una din mancarurile mele preferate din copilărie a fost pâinea proaspătă și pastele cu ou. Este o reteta foarte rapidă ce poate fi integrata foarte ușor în dieta Dukan. Poate fi folosită și la baza pentru salate.

Ouă fierte prajite

Nu va puteți decide cum sa faceți oul? Impartiti diferența  prin fierberea mai tare a unui ou, taierea acestuia în felii și prajirea într-o tigaie cu foarte puțin ulei.

În termeni de sănătate, puale prajite, scrobul contin aproape 90 calorii, în timp ce oul fiert conține 77. Primiti 6g de proteina indiferent de cum pregătiți oul, dar oul prăjit conține ceva mai multe grăsimi, 7g în loc de 5, ambele metode având 2 g de grăsimi saturate.

Leave a Reply